نماز توسل به حضرت ابوالفضل العباس (ع)

Question

یکی از راه‌هایی که شیعیان برای حاجت گرفتن انتخاب می‌کنند توسل به کسانی است که نزد خدا بسیار عزیز و محترم هستند. در این میان حضرت ابوالفضل (ع) که یک از القابشان باب‌الحوائج است، ارزش ویژه‌ای برای توسل جستن در میان شیعیان دارند. برای توسل جستن از ایشان هم راه‌های مختلفی وجود دارد. یکی از این راه‌ها خواندن نماز توسل حضرت ابوالفضل العباس (ع) است.

نماز توسل حضرت ابوالفضل العباس (ع)

نماز توسل حضرت ابوالفضل العباس (ع) که به آن نماز کن فیکون هم می‌گویند یک نماز دو رکعتی است و از امام رضا (ع) به یادگار مانده است. این نماز به گفته کسانی که همواره برای توسل جستن آن را می‌خوانند اثر معجزه‌آسایی دارد. شخص باید نذر کند که سه بار این نماز را می‌خواند. بعد دو بار آن را بخواند و نماز سوم را گرو نگه‌ دارد تا وقتی به حاجتش رسید آن را ادا کند.

برای خواندن نماز توسل حضرت ابوالفضل العباس باید:

ابتدا نیت نماز توسل کنید و سپس مانند نماز صبح شروع به خواندن نماز کنید.

حواستان باشد که در هر رکعت بعد از حمد و سوره صد مرتبه «یا حیُّ یاقیُّوم» بگویید.

بعد از سلام نماز تسبیحات حضرت زهرا علیه السلام بگویید.

بعد از تسبیحات صد مرتبه صلوات بر حضرت ابوالفضل العباس (ع) بفرستید.

سپس با انگشت سبابه دست راست به جانب قبله اشاره کنید و صد مرتبه بگویید «السلام علیک یا ابوالفضل عباس علیه السلام».

در نهایت سر به سجده بگذارید، دو دست را از سر بالاتر آورده و ۲۵ مرتبه بگویید «الهی به دو دست بریده ابوالفضل العباس …» بعد حاجت خود را از آقا حضرت ابوالفضل بخواهید.

روش خواندن نماز توسل حضرت ابولفضل العباس (ع)

روش‌های دیگر توسل جستن به حضرت ابوالفضل (ع)

البته همانطور که گفته شد برای توسل جستن به حضرت ابوالفضل راه‌های دیگری به غیر از نماز توسل حضرت ابوالفضل العباس (ع) نیز وجود دارد که عبارتند از:

خواندن زیارت آن حضرت: بنا به روایات عده زیادی خواندن این زیارت وسیله تقرب به خداوند، آمرزش گناهان، انجام مطالب و روا شدن حاجات اهل ایمان است.

استفاده از عدد ۱۳۳: عباس‌ در حروف‌ ابجد مطابق‌ با عدد ۱۳۳ است‌. به‌ تجربه‌ رسیده‌ که‌ اگر کسی برای‌ برآورده ‌شدن‌ حاجت‌ و رفع‌ گرفتاری‌، بعد از نماز روز جمعه‌، ۱۳۳ مرتبه‌ با امید بگوید: «یا کاشف‌ َالکرب‌عن‌ وَجه‌ الحسین،‌ ِاکشف‌ لی‌ کربی‌ بحق‌ اخیک‌ الحسین‌ (ع‌)» حاجت‌ او برآورده‌ و گرفتاریش‌ برطرف‌ می‌شود. البته از خواص این عدد در ذکرها و نذرهای بسیاری می‌توان بهره برد.

ذکر «عبدالله اباالفضل‌ دَخیلُک‌»: از جندی مرحوم‌ بیر در کتاب‌ نقل شده است که: در سفر عتبات‌ عالیات‌ در عالم‌ رؤیا دیدم‌ اگر کسی‌ بگوید:«عبدالله اباالفضل‌ دَخیلُک‌» حاجت‌ او برآورده‌ شود. پس‌ از آن‌ این حقیر مکرّر به ‌آن‌ عمل‌ کردم‌ و حوائج‌ مهم‌ و بزرگی‌ برآورده‌ شد.

نذر برای‌ ام‌ّالبنین‌ (ع‌) و غذا دادن به مستمندان‌ به‌ نام‌ حضرت ابوالفضل‌ (ع‌): به تجربه دیده شده که این نذر هم بسیار حاجت می‌دهد.

۱۳۳ بار خواندن سوره قدر: توسل جوینده ابتدا باید چهار تا چهارشنبه‌ انتخاب کند به این صورت که دو شب چهارشنبه در نیمه دوم ماه قمری واقع باشند و دو شب چهارشنبه دیگر (یعنی چهارشنبه سوم و چهارم) در نیمه اول ماه بعدی قرار بگیرند. تاکید بر عدد چهار به این خاطر است که نام مبارک حضرت عباس(ع) چهار حرف دارد.

سپس شخص در هر شب چهارشنبه به تعداد یک صد و سی و سه بار سوره مبارکه قدر را بخواند، به طوری که آخرین کلمه این سوره (مطلع الفجر) در آخرین دفعه که خوانده می‌شود، درست در آخرین لحظه پایان نیمه شب و آغاز بامداد ادا شود.

برای این منظور می‌تواند آخرین باری که سوره مبارکه (قدر) را می‌خواند، کلمه مطلع الفجر را نخواند تا لحظه پایان نیمه شب و آغاز بامداد برسد.

شب چهارشنبه چهارم در حدود شب چهارده ماه قمری است که با نام مبارک قمر بنی هاشم قرابت دارد. ظهور ارتباط تحت هر نام که باشد به اذن خداوند دانا و مقام حضرت مولی ابوالفضل العباس(ع) در این شب انجام خواهد گرفت.

پاسخ ها ( 4 )

  1. سلام
    دوستان این دعا ها و این نماز هارو با اعتقاد کامل بخونید
    نکنه بگین حالا اینم بخونم حالا این نمازم بخونم این دعا رو هم بخونم ببینم چی میشه
    نه عزیزه من وقتی خواستتو میگی یقین داشته باش که پشت در خونته با صلاح دید خدا نمایان میشه
    التماس دعا
    انشاءالله اول حاجات همه ما ظهور مهذی فاطمه (ص)

  2. سلام به همه دوستان
    وقتی دارم این کامنتو میذارم که حال واقعا دلم خیلی شکسته….
    یک مشکل خیلی بزرگ توی زندگیم پیدا شده که مساله ازدواج و درس و… کاملا اهمیت خودشو از دست داده.
    خواهش میکنم از همگی که برای حل مشکلم دعا کنید.
    از همه جا نا امید شدم چرا که فقط یک معجزه میتونه نجاتم بده.
    دعا کنید چون دعای شما معجزه میکنه.
    به امید خدا ببینم چی میشه

  3. کیا از نماز کن فیکون حضرت عباس حاجت گرفتن ؟؟؟؟؟؟ ??

  4. بچه ها برای حاجت گرفتن تضمینی از حضرت عباس این نماز رو بخونید انشالله که زود جواب میگیرین ???

ارسال یک پاسخ