روش های درمان خانگی و درمان روماتیسم

Question

.
روش های درمان خانگی و درمان روماتیسم با گیاهان دارویی از جمله متدهایی است که این روزها طرفداران خاص خود را دارد.

هر چند ممکن است درمان روماتیسم با گیاهان دارویی و مواد طبیعی نسبت به متدهای شیمیایی تاثیر بلندمدتی بر روی بیماری هایی شبیه به رماتیسم داشته باشد؛ اما نمی توان از اثرات شگفت انگیز مواد طبیعی بر روماتیسم غافل شد.

در ادامه دو مورد از متداول ترین روش های درمان خانگی که موثرتر از روش های مشابه است به شما معرفی می کنیم.

درمان روماتیسم با عسل

?????
همانطور که می دانید عسل سرشار از خاصیت و یک داروی شفا بخش برای انواع بیماری است. خواص عسل به قدری زیاد است که میتوان از آن به عنوان یک معجزه نام برد. اگر بخواهیم خواص درمانی عسل را بشناسیم، باید طی چند مقاله اختصاصی به طور ویزه به عسل و خواص درمانی آن بپردازیم. در تائید این مطلب فقط کافیست این نکته را در نظر داشته باشیم که عسل جز خوراکی هایی است که حتی در قرآن نیز به خواص شگفت انگیز آن اشاره شده است.

برای درمان روماتیسم با عسل، بیمار مبتلا به روماتیسم در کنار داروهایی شیمیایی می تواند با مصرف روزانه یک قاشق عسل طبیعی که با چند قطره روغن سیاه دانه مخلوط شده، دردهای ناشی از التهاب مفاصل را تسکین دهد.

علاوه بر این می توان با ترکیب مقداری موم عسل، سیاه دانه، روغن کافوری و روغن زیتون با یک نسبت مساوی یک معجون شفابخش و موثر برای درمان درد رماتیسم تهیه کرد.

برای تاثیر بهتر این ترکیب بهتر است، قبل از خواب این مواد را روی موضع درد مالید و آن را با پارچه ای بست تا در طول شب گرم بماند.

درمان روماتیسم با داروهای گیاهی

درمان روماتیسم با داروهای گیاهی از دیگر روش های خانگی است که می تواند در تسکین درد و بهبود بیماری موثر باشد. برای این کار گیاهان زیادی هستند که می توانید از آنها بهره بگیرید، که ما در این مقاله موثرترین آنها را معرفی می کنیم.

زردچوبه

????
زردچوبه از ادویه هایی است که در همه خانه های ایرانی یافت می شود و چاشنی اصلی غذاهای ایرانی است، اما خالی از لطف نیست که بدانید این چاشنی خوشمزه علاوه بر طعم بی نظیری که دارد، می تواند در درمان بسیاری از بیماری نیز موثر باشد. روماتیسم هم از جمله بیماری هایی است که می توان برای درمان آن از این گیاه شگفت انگیزاستفاده کرد.

زنجبیل

????
زنجبیل گیاه خوشبو و خوش طعمی است که در اکثر غذاهای ایرانی به عنوان یک چاشنی معطر، عطر و طعم بینظیری خلق می کند، اما در کنار عطر و بوی بینظیر آن، نباید از خواص معجزه آسای درمانی زنجبیل غافل شد.

برای درمان روماتیسم با گیاهان دارویی، ۶ قاشق چای خوری پودر زنجبیل، سه قاشق چای خوری فلفل سیاه و ۶ قاشق چای خوری پودر دانه زیره سیاه را با اب ترکیب کنید و روزی سه بار نصف قاشق چایخوری از آن را مصرف کنید تا تاثیر فوق العاده آن در کاهش دردهای مفصلی را حس کنید.

به یاد داشته باشید سلامتی از مهمترین و با ارزش ترین نعمت هایی است که از سوی پروردگارمان به ما اعطا شده است، پس باید با تمام توان در حفظ آن بکوشیم و در پیشگیری از بیماری ها پیشقدم باشیم، تا قبل از مبتلا شدن به انواع بیماری از نعمت سلامتی بهره ببریم.

پاسخ ها ( 3 )

  1. پیشگیری همه. اینا ورزشه ??????

  2. آخه برای درمان قطعی روماتیسم مفصلی کسی از این روشا نتیجه گرفته؟؟؟???

  3. ● پیشگیری از بیماری ها با ورزش

    بیماری هایی وجود دارند که با کمک ورزش می شود از پیشرفت آن ها جلوگیری کرد.
    برخی از این بیماری ها متابولیک و داخلی هستند که از میان آن ها می توان به بیماری های قلبی، دیابت، فشار خون و پوکی استخوان اشاره کرد و برخی از بیماری های اسکلتی عضلانی نیز جزو این دسته محسوب می شوند که دردهای شانه، کمر، گردن، زانو و انواع آرتروز های مختلف از جمله این بیماری های اسکلتی عضلانی هستند

    . البته باید به این نکته نیز توجه کرد انجام ورزش صحیح و اصولی به پیشگیری از بروز بیماری ها در بدن کمک می کند. علاوه بر این برخی بیماری های مزمن را می توان با کمک ورزش کنترل کرد، ضمن آن که در کنار این کنترل می توان میزان مصرف داروهای شیمیایی را در فرد با همراهی متخصص مربوطه کاهش داد و کیفیت زندگی او را بهبود بخشید.

ارسال یک پاسخ