نکاتی برای کاهش وزن و رژیم غذایی

Question

? شمایی که به دنبال کاهش وزن هستی

 

تناسب اندام

? غذایی که در زمان کاهش چربی شکم نباید مصرف کرد :

?️باید این نکته را بدانیم که ورزش تنها برای کاهش چربی بدن، لاغری و بخصوص کاستن چربی ناحیه شکم کافی نیست. شما در عین حال که به تمرین میپردازید باید موارد زیادی را نیز در کنار آن رعایت نمائید تا بتوانید موثر ترین چربی سوزی ولاغری را تجربه نمائید تمرینات زیادی برای کاهش چربی در ناحیه شکم وجود دارند ولی باید بدانید لاغری و کاهش وزن در کنار یک برنامه مدون در تمرین و تغذیه امکانپذیراست.

باید اصل را بر تمرین بگذاریم و از تغذیه ومکمل در کنار آن استفاده شود. امروز نیز این مورد را تکرار میکنیم ولی باید بدانیم که در کنار این تمرینات باید نکات زیر را رعایت کنید.

چه غذاهایی را همراه برنامه تمرین شکم برای چربی سوزی نباید مصرف کرد؟

۱. دسر : بله درست میباشد. دسر در قبل و بعد از غذا کالری های اضافی را وارد بدن شما میکند و موجب چاقی در بدنی شما میشوند. اغلب دسرها حاوی قندهایی میباشند که موجب افزیش وزن شما خواهند شد.

۲. فست فود : بله, فست فودها دارای کالری زیادی در خود میباشندفست فودها دارای میزان زیادی کربوهیدرات و چربی های اشباع شده میباشند که باعث افزایش چربی ناحیه شکم شما خواهند گردید.

به شما توصیه میکنیم تا از این مواد غذایی استفاده نگردد.

۳.شیر کامل و پرچرب : شیر دارای مشخصه های زیادی برای بهبود سلامت بدن شما است. شیر یک منبع بسیار مناسب برای کلسیم میباشد ولی باید بدانید که چربی زیاد موجود در شیرها میتوانند باعث افزایش چاقی شما گردند.شیرهایی را استفاده نمائید که در حدود ۱ درصد چربی داشته باشند.

شیر با چربی حدود ۲ درصد و بالاتر میتواند کاهش چربی شکم شما را به خطر بیاندازد

۴.چیپس های سیب زمینی : اگر میخواهید چربی شکم شما همانگونه که است بماند و یا حتی زیاد تر شود به رفاقت با این دوست ناباب ادامه دهید!چیسها در چربی های هیدروژنه شده یا چربی های های ترانس آماده میشوند.این چربی های ضمن افزایش کلسترول بد خون باعث افزایش خطر در ابتلا به بیماری های قلبی و افزایش انباشتگی چربی زیر جلدیدر ناحیه شکم و باسن میگردد.

۵. نانهای کره ای : از خوردن نان کره ای در صبحانه شاید شما لذت ببرید ولی باید بدانید که این نوع از نانها به شدت برای سلامتی مضر میباشند.

به جای نانهایکره ای و خامه ای توصیه میشود از نان گندم سبوس دار ساده استفاده شود تا به کاهش چربی شکم شما هم کمک شود.

۶.خوردن شیرینی حتی خیلی کم هم تاثیر منفی بر شکم دارد –

۷.حتما بعد از وعده غذایی خود مقداری ارام حرکت یا قدم بزنید ،منظور ما این است که بعد از غذا خوردن در یک جا ساکن ماندن یا بخصوص دراز کشیدن باعث مشکلاتی برای شما خواهد شد .و حرکت ارام باعث هضم و جذب و دفع مواد غذایی میباشد

پاسخ ها ( 5 )

  1. چقدر خوش اندام این خانومه

  2. کاهش وزن برای خانوم ها

    اگر می‌خواهید وزنتان را کم کنید تناسب اندام رامدنظروهدفتان قراردهید…احساس خوبی کسب کنیدتمرین با وزنه است که قطعاباید انجام دهید

    سوخت و ساز بدن شما را افزایش می‌دهدتمرین با وزنه میزان کالری مصرفی روزانه‌ی شما را افزایش می‌دهد بنابراین شما بیشتر وزن کم می‌کنید حتی در روزهایی که ورزش نمی‌کنید

    سریع چربی سوزی می‌کنید بدون تمرین با وزنه هرگز به درستی چربی نخواهید سوزاندتمرینات هوازی برای چربی سوزی خوب‌اند اما فقط تا حدودی اگر فقط تمرینات هوازی انجام دهید سر انجام بدن شما از بافت عضلانی‌تان تغذیه خواهد کردوآنچنان که باید از چربی‌هابدن شماکم شود کاسته نمی‌شوداگر می‌خواهید چربی سوزی کنیدکمی هم باید با وزنه بدنسازی کنید تمرین با وزنه کلید کاهش وزن مؤثر و سالم است اگر شما تمام روزتان را در کلاس‌های ایروبیک زومبا یوگا صرف کنید یا اینکه تمام وقتتان را روی تردمیل بدوید شاهد کمی کاهش وزن خواهید بوداما اگر تمرین با وزنه‌ها را هم به برنامه‌تان بیفزاید خواهید دید که چقدر بیشتر چربی خواهید سوزاند و عضلاتتان نیز شکل خواهند گرفت?

  3. ❓ تغذیه در حین ورزش باید چگونه باشد؟

    ? چیزی که در حین ورزش بیشترین اهمیت را دارد، مصرف مایعات است. آب به عنوان سیستم خنک‌ کننده ى بدن شما عمل می ‌کند.

    ? مصرف مخلوط آب و ویتامین C در حین ورزش، موجب جلوگیرى از گرفتگى عضله ها مى شود.

    ? اگر ورزش شما بیش از یک ساعت طول می‌ کشد، بهترین راه برای هیدراته ماندن، مصرف یک لیوان آب یک ساعت بعد از شروع ورزش و پس از آن نوشیدن یک لیوان آب هر ۱۰ دقیقه یک ‌بار است.

    ? زمانی که ورزش بیش از ۶٠ دقیقه طول می ‌کشد و مخصوصاً زمانی که هدف از ورزش، افزایش توده ى عضلانی باشد، نوشیدنی ‌های ورزشی می ‌توانند انتخاب مناسبی باشند. البته شما می ‌توانید با اضافه کردن یک قاشق چای‌ خوری عسل، یک قاشق چای و آب ‌لیمو، به یک لیوان آب، خودتان این نوشیدنی را تهیه کنید

  4. ? نقش فیبر در کاهش وزن

    ????
    برای خیلی از افراد یکی از سخت ترین قسمت های رژیم گرفتن، پرهیز از خوردن مواد غذایی چرب و شیرین است. اما مکمل های فیبر با کند کردن تخلیه معده باعث کاهش اشتها می شود.در صورت مصرف مکمل های فیبر، مصرف آن باید تدریجی و با میزان زیاد آب باشد تا دچار یبوست نشوید.

    البته مصرف مکمل تنها در صورتی مفید است که قصد کاهش وزن سریع دارید، در غیر این صورت داشتن یک برنامه غذایی سالم و ورزش منظم بهترین راهکار برای کاهش وزن است

  5. ♻️ آشنایی با یک راهکار خلاقانه برای کاهش وزن

    لقمه‌های کوچک به کاهش وزن کمک می‌کنند
    در یک بررسی که بر روی ۳۰۱ دانشجوی کالج صورت گرفت محققان به آن‌ها نوعی نان شیرینی به وزن ۸۲ گرم دادند – به نیمی از آن‌ها یک نان شیرینی کامل و به نیمی دیگر نان شیرینی دادند که به ۴ قسمت تقسیم شده بود.

    ۲۰ دقیقه بعد از خوردن شیرینی‌ها، به هردو گروه ناهار کاملی داده شد و از آن‌ها خواسته شد تا هر مقدار که مایلند از غذاها بخورند.
    نتایج نشان داد دانشجویانی که یک نان شیرینی خوردند(نسبت به کسانی که نان شیرینی را در چهار قسمت خوردند)، کالری بیشتری هم از نان شیرینی و هم از آزمایش غذا دریافت کردند.
    “محقق ارشد مطالعه ” Devina Wadhera ” توضیح داد : برش مواد غذایی با کالری بالا به قطعات کوچکتر ممکن است برای افراد رژیمی که می‌خواهند وعده غذایی آنها سیر کننده‌تر باشد در حالیکه به حفظ و کنترل ارزش غذایی هم می‌اندیشند، مفید باشد.”

ارسال یک پاسخ